Träning ger färdighet!

2011-08-31 - 11:59:39
Alltså vad jag har tragglat med den där förbannade apportbocken...
Tillslut tog C över och hjälpte mig lite...
Det såg ut som vi misshandlat Jezz, han kröp nästan ut, hämtade
den, gick förisktigt med hukat huvud tillbaka...

Tänkte det,... ja det ser ju bra ut när man kommer ut på
tävling att man har en hund som ser ut som man plågat det i 100år.

Men min lilla smarta hund vet att han slipper undan när han gör så...
Så lilla matte har gått på det. Men inte husse inte...

Iaf... va nere på planen idag. Tänkte att ja skulle träna lite
när det inte är något folk... men när ja kom ner va det ett
gäng... Linda,Gunilla o Linda s... men ja ställde upp oss
kastade apportbocken, sa apport... och vet ni va hunde gör.
Han galloperade ut tog den och galloperade in satte sig fot...
GALLOPERADE haha ja blev så paff att ja inte visste va ja
skulle göra SÅÅÅÅÅÅÅÅ GLLLAAAAAAAAAAAAAAAAD blev ja!
Efter allt traggel så ÄNTLIGEN....
Framförgåendet gick också kanon idag, även att de va folk runtomkring...

Så idag står han väldigt högt i kurs ;)

PUSS min lilla ÄLSKLINGSJEZZ

(Cliff va också jätte duktig idag, han satt uppbunden,
brydde sig inte alls att de andra små hundarna skällde ut honom,
skötte sig jätte bra på promenaden idag också!)

Så idag har båda hundarna fått en guldstjärna i protokollet ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0