Promenad genom staden...

2011-01-24 - 10:40:11
Lördagen bjöd på en låååång, lååång promenad...
Ja gick först bort till mamma, sen traskade vi upp till stan.
På vägen hände mkt lärorika saker...
Först gick vi förbi ett hus med 2 "mindre glada" hundar...
De sprang,hoppade,morrade o skällde längst staketet.
Cliff va duktig han kunde ja lura med en go bit så sket han
i hundarna. Men Jezz hade lite svårare att släppa dem...
men han är ju i den åldern nu med... Jäkla hund...
Skulle behöva lite xa träning med han...

Får ta till vana att gå där själv med Jezz... 
verkligen sätta honom utanför, tills han ignorerar dem!!!

Platslggning på stan-inget att skryta om precis...
Cliffen nosade bara, luktade för gott helt änkelt.... grrrr
Jezz hade bara koll på barnvagnen,... han har blivit
lite vaktig över sina små tvåbenta bröder....

Känner att ja verkligen måste börja hårdträna....
ska bli skönt att få komma ut lite i skogen o spåra nu!....

Blir bättre när lilleman blir lite större med, har ju vart väldigt 
mammig nu ett tag!....

EN ROLIG SAK....'
på hemvägen möter vi en dam med en "softis"
när hon ser mina hundar tar hon o lyfter upp sin...
då blir ja lite irriterad o tänkte... att ja skulle jävlas lite med henne
så ja böjer mig ner över Jezz o säger till mamma 
-mamma tar du cliff så tar ja Jezz... hahaa
o börjar lyfta honom....
Damen tog det bra o började skratta,.....

MAMMA -åh va ja stör mig på sånna, bättre hon uppfostrar sin hund....
JAG -men mamma, hennes hund kanske är jätte lydig, men hon vet ju
inte hur mina är,... o eftersom de är en aning större så....
MAMMA -Jo det förstors, ja skulle nog också ha lite respekt om ja inte kände dem...




hur kan man vä rädd för de här fina pojkarna?!....
härlig bild va?... ser ut som en vårbild!


Postat av: Nicole

Hej igen =)

Med Alfons har jag tävlat i lydnad, men vi avstod platsen och fick ett tredje pris. Men om vi varit med på det så hade vi knipit första priset!



Alfons är den mest underbaraste hunden att träna med, han är uthålligare än uthålligast, han läs snabbt och älskar att arbeta. Som sagt är det från individ till individ men jag tycker att amstaffen är en perfekt brukshund.

Du kan kolla in min uppfödares sida, hon tävlar i elit med alfons mamma och mormor!



www.convictions.se



Annars har jag nog testat det mesta med Alfons, lydnad, spår, viltspår, uppletande, sök, agility, wp, utställning, mh test.. Och han älskar alltihiop =) Mest lydnaden och uppletandet.



Tävlar du i något? Eller tränar?

2011-01-25 - 13:08:48
URL: http://nicoleochalfons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0