ÄLGSPÅR- cliffs favvo!

2011-03-28 - 11:05:50
Ja vi ligger i hårdträning nu!... och ni vet ju att ja brukar uppdatera med
en hel del bilder,... eftersom ja är en sådan snäll mamma så har ja låtit
min lilla son leka med min mob,... det resulterade till att han inte bara lekte
utan även ändrade inställningar osv... så alla mina bilder ja tar har ja inte
kunnat föra över hit... därför har ja inte heller uppdaterat.. men nu får ja göra det
ändå utan bilder :( . så får vi se om det kommer ett bildregn i efterhand...

Va ska vi börja? Har spårat mkt nu!... i skogen är han kanon, alltså riktigt bra!
spårade över en km långt spår för ca 2v. sen, liggtid 45min, 6 apporter plus slut.
terräng: skog,snår,vatten,äng,kalhygge... han va klockren så super nöjd...
PLUS att vi hade färska älgslag över spåret,... haha den va INTE liten!...



Efter det spåret tog ja Cliffs spår,... han va också super.
När han va klar fick han sin belöning,... ja släppte honom (stort misstag)
han sprang och lekte,... Jonny & Jag pratade om spåret,.... vipps så tog Cliff
upp näsan & försvann,....

Han hade gått på mitt & Jezzans spår... men kännt älgen...
Vi földe hans spår i skogen i ca 1timme... tillslut hittade jag honom.
Han stod helt still typ chockad över att ja hittat honom mitt ute i ingenstans...
Jag va ju inte den gladaste människan på gjorden då!... haha satans hund!...
och som vanligt fick ja min uppläxning av min lilla söta sambo...
"hur många gånger ska ja behöva säga att du inte ska ha honom lös, när
du inte har koll bla bla bla....."
Jaaaaaa, MEN det va ju bara ca 30-40m till bilen,...

Iaf,..... så när vi kom hem så rörde cliff inte en fena på hela kvällen...
Han hade gjort sitt för dagen, för en hel vecka kanske...
Christian låg & klappade honom lite på kvällen. Då kännde han en hård knöl i nacken?!?!...
Ja tänkte först att han kankse fått en touch av älgen,.. men då hade han nog inte levt...
men han kankse hade sprungit in i nått?!?!...
Förra fredagen såg ja att han hade fått en till.... NOOO...
Jaha Läckeby igen då...

Det va rena drömmen för Cliff att få komma dit, en sköterska som klappade
honom, en vet. som tog på honom,...visserligen stack hon honom där han hade
knölarna, men det gjorde inget,... bara han fick pussa henne lite.
Pricken över i:et va när tidningen kom in & frågade om de fick intervjua Cliff
haha,... 4 människor som klappade honom,.... kan det bli bättre?
Så i mitten av April kommer Cliffen va i tidningen,... kommer
inte ihåg va tidningen heter med det va typ som "vi villa"... kommer
ut gratis....

PROVSVAREN: hon trodde att det kunde va efter sprutorna han fick när han
bodde där en vecka efter op. Sen när han ansträngt sig så att de kunde blommat upp
nått,... men hon va inte säker,...vi skulle ge det 6-8v. om det inte hade försvunnit
då så skulle vi op. bort dem o skicka på analys. För i värsta fall kunde det va tumörer...
Men ja tror & hoppas på att det är nått efter medicineringen....

JA det är väl nackdelen med de små djuren,....
att det blir så dyrt när de väl händer nått!... 1300 för lite blodprov!...
SOM HITTAT... ;)
nu får vi vänta  & se!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0