Fredags spårning

2011-05-14 - 16:42:47
oj,oj,oj vilken hund jag har!...

Har testat en ny grej nu när vi kör uppletandet. (som Berth tippsade mig om)
Har hans blåa plast boll som belöning när han kommer tillbaka med
grejen han hittat. (kan inte belöna med godis)
Plus att Tina & Nelzon körde först.
Medans dem körde, band ja upp han vid ett träd så han blev lite taggad!(&det funkade haha)

Det funkade jätte bra! Det ända är att han släpper föremålet innan han kommer
fram till mig... Så det måste vi öva på, separat här hemma!...(men det är bättre på den fronten)


tina skickar ut Nelzon


Nelzon kommer duktigt tillbaka till matte


Han va ute & hämtade alla 6saker som vi lagt ut i en ruta 50*50
han är duktig!


Jezz lite avis för att han inte får springa ut!...


Nelzon med en hockeypuck


Sen va det spårning som gällde,...

Jag ville ha ett litet lätt som ja skulle gå alldeles själv utan snitslar...
Jonny sa att det kanske skulle krocka med Tinas,... så då tänkte ja..
Gutt då vet ja ju att det går till vänster iaf. Men Jezz vek av åt höger...
haha... han stod en bit bort & tittade på mig. Ja gick bort då låg det ju en apport
där.... MAN SKA LITA PÅ SIN HUND ;)....

Sen gick vi Tinas spår,... Nelzon va jätte duktig!...
Tina också, hon stannade upp o visste nog va han höll på med.
Så det va kul att se.

Mitt andra va väldigt långt, Jezz va lite trött men han tog alla 10
apporter, utom slutet... sen slog han lite väl mkt i min smak.
Men det känns som om jag lärt mig mer nu när han tappar,  o när han
verkligen har det!... SÅ DET ÄR SÅ KUUUUUL!

Tack för en underbar em!....




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0