och så va det måndag igen,....

Idag ringde klockan på 05,00... 04,58 vaknade jag upp ur en mardröm (igen)
förstår inte varför jag börjat drömma sådana hemskiheter. Jag är sådan som
nästan alltid kommer ihåg va ja drömmer. Men det är inte roligt att komma ihåg de hemska...

"Drömde att det va måndag, ja skulle till jobbet men va tvungen att skotta först!
då helt plötsligt kom plogbilen, grannungarna va ute. Höll på att bli överkörda så ja skulle rädda dem.
När ja fått in dem på tomten sprang Cliff ut.Det va ett härj innan alla va på plats....
(sådär svettigt jobbigt!)

På ytterdörren hängde det en lapp, att ja skulle bort till Caroline kl 18 (vad det nu betyder)
Gick in och skulle äta frukost. Då kom Ida-Sara (en tjej från stallet som ja knappt känner)
Hon hade med sig sin kille, de skulle vara toastmasters på mamma o Örjans bröllop?!?!..
Helt sjukt...

Medans vi satt där och pratade så skulle ja släppa ut hundarna på baksidan en snabbis.
Men just då knackar C på rutan i vardagsrummet. Han säger att det är några som springer
runt och gör inbrott... så han ska kolla baksidan om spår...

Jag går in i köket och ska släppa ut hundarna, vrider om nyckeln, tänder lampan. Tittar upp mot
berget (gör alltid det för det brukar va rodjur där)... Då står det en man där, Han stirrar rakt på mig
 skit läskig! (får kalla kårar ja tänker på det nu, för det va så verkligt!)...
ja blir skit rädd och vaknar! sen vågar jag inte gå ur sängen på en kvart....

lustigt att man kommer ihåg så!


på jobbet va det segt som tusan!,... kändes som huvudet skulle sprängas och va helt igen täppt i snoken!
Så ja fick plocka varor idag,... så kallt o minder kul!

Hunnit med lite idag ändå!... hämtade Sebbe hos farfar, åkte ner på stan o hämtade mina linser,
vart på astrakanen med Sebbe (han va jätte duktig, grät inte en ända gång. Brukar gallskrika annars!!)
Lagat mat, Pappa kom förbi på fika, var på apoteket hämtade hostmedicin till lilla pojken,
Mamma kom o fikade och pratade lite... städat..

Jaaa nu ska ja häva mig i soffan,.. o PÄSA typ som en strandad val el. nått känner mig sådan nu!... ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0