...VARMT....

alltså denna helg slår alla rekord, så satans varmt.. JAAA JAG KLAGAR...
min favorit sesong är hösten,... det är den finaste!.... inga mygg,knott o annat jävulskap...

Sommaren-varm,fästingar,mygg,knott,algblommning...
Vinter-oftast blaskig (men detta året va den fin!)
vår-vet man inte alls när man tror det börjar bli fint blir det kallt igen...

Nää Hösten är bäst!...




I fredags va jag o Petra plus barn på stranden, det va mysigt!... skönt för det svalkade
härligt vid havet,... på kvällen hade ja fin besök från jobbet,... trevligt att de saknar mig lite ;)


Vi va på Möllstorp nära o bra, bra lekplats för barnen med!
Viktor,Lovisa o Sebbe "krokodilgänget"...
gu va kul de hade!!!


Sebbe har precis mumsat i sig en yoggi,..
han har så fint bordskick min son ;)



Fikapaus (det hade viktor hela tiden hehe)


badbabesen


Lovisa flyter runt..


Grabbarna bus! med stort B


WoOhOoOwWW


Jag o älskade pojken..


Japp,... Patra gömmer sig!... ;)


Fiskmarodörena,... stackars små fiskarna,.....


När vi kom hem badade de först i Sebbes pool ute,..
Sen gick de in o badade i bubbelkaret,...
Så man kan sammanfatta deras fredag att de
badade precis hela dagen !!!!


Äppelpajmys på baksidan,...


Busungarna, fyller på energin lite....
Jordgubbar o glass o äppelpaj gick ner!



I LÖRDAGS gjorde ja absolut ingenting,... gick upp vid 10, åt frukost tog det lungt...
åkte bort till Patrik (eliassons) köpte en crosströja till lilleman C tittade på cross...
han är allt lite sugen igen!,.... ja tycker han ska köpa! kan han o sebbe köra tillsammans
där nere!,.. plus att det är bra träning!.... sen kan ja köra lite också ;) ....

Åkte ner till crossbanan vid 13, då körde sebbe lite,.. han va rätt trött från början sen va det typ 35C
där nere i sandbunkern,... ja va helt slut, trött i bena o fötterna,... Sebbe genomsvätt...
så det blev inte så mkt körning, vi åkte hem efter en timme...

sebbe däckade i soffan, o jag i sängen... sen sov vi till 17,30... (heladagen hade runnit förbi bara sådär)
Va bortbjudna till C föräldrar kl 18... så det va bara att gå upp o cykla iväg...

Men det va mkt trevligt o super god mat!,.. Mamma o Örjan va också där.. så det
blev ett lyckat slut på lö kvällen!




SÖNDAGEN (idag) fruktansvärt tråkig o varm o jobbig dag!.... ångrar att ja inte földe med Petra
idag på morgonen, men latheten va alldeles för stor!...

Ännu en dag i skuggan, har flämtat mer än hundarna tror ja!...
Längtar efter lite regn,.. o det gör faktiskt min gräsmatta också!...
Men det stod i tidningen att nu när luften inte är så fuktig, DÖR fästingarna!! o det jublar vi högt för!
likaså knott o mygg,... finns men inte lika mkt iaf inte hemma hos oss....
Så ja får väl bita ihop o stå ut lite till,.. så alla fästingar dör,...

Ikväll blir det nog en runda till vattnet,... så hundarna får svalka sig lite,...
Jag kan bada lite kärrningbad... ;)

Nu är dessutom böda bokat,.. ska bli mysigt!
Får se vad som händer imån!...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0