NY delikatess ja visssst!

Telefonen ringde, det farmor som ville gratta mig...
Samtidigt skriker Sebbe
-FIA,FIA,FIA, Jeppe äter sningel...
Fick slänga på luren.

När ja kommer ut har Jeppe klättrat upp till Sebbe på berget,
Men han hittade nått på vägen....

Japp en snigel... spott ut sa ja till honom...
Ut kommer en brun slemmig snigel. Trodde ja skulle spy...
Tur att han inte bitit hål på den, då hade ja garanterat spytt!

sen skulle ja in o tvätta av honom...OCH fick inte bort slemmet.
Satt som tusan... runt munnen hade han brunt snigel slem...urk
Gick inte bort med tvål o vatten... fick ta en handuk och dra av det...
Sen spritade ja händerna ett antal ggr... (spelade ju kvitta eftersom han
ändå haft den i munnen)... äckliga unge....

Vi hade tid på bvc idag... så ja frågade lite fint m det vore giftigt
om de skulle råka stoppa en snigel i munnen... "är ju så mkt på tomten nu"
hahaha... men de svarade bara med ett leende att de inte va farligt,
bara äckligt!... jo tack... ja ville ju att det skulle låta som att det inte
hade hänt. Men Sebbe som satt så snällt på golvet o lekte...
berättade så snällt för bvc tanten att Jeppe åt snigel idag. Och
att Mamma höll på att spy...
mmmm va underbara barn är el?.... haha...
De skrattade bara åt mig, medans ja skämdes.... haha...

Sen fick Jeppe sin 1års spruta. Det va inte skönt sa han...
Han satt i mitt knä. Ja va livrädd att han skulle krångla sig ur,
precis när de skulle sticka honom, så ja skulle få den i mitt ben ist.
Men ja lyckade hålla i honom. Ni som vet hurdan min lilla vilde är.
Vet att det inte är så lätt att hålla fast honom haha....

Tack för mig HEJ!


Kommentarer
Postat av: Marija

Det var faktiskt mig du pratade med!!!!

2011-08-11 @ 13:09:51
Postat av: JAG Fia

OK sorry Mammsi....

haha

2011-08-11 @ 14:50:56
URL: http://fiasessan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0