BöDaaaaaaA

vad vore en sommar utan ÖLAND/BÖDA....

v 28 (C första semester vecka) drog vi över husvagnen,
el vi & vi Den svarta skräcködlan drog över den ;)...

Det har ju tagit en tid innan ja uppdaterat, men jag har nästan
dragit mig lite för detta inlägg.... nu är kl 13,32...
får se hur lång tid det tar... jag har nämligen "ett gäng" bilder...
Ni som känner mig vet ju att jag ÄLSKAR att fota....ALLT haha

Men nu börjar vi resan....
När vi kom dit så va det ju lite kö... vid incheckningen.
Ja hoppade ur bilen o ställde mig i kö, medans resten av Råbergarna satt
kvar i bilen för att vänta på mig....

Medans ja står i kön inne vid receptionen, är filmteamet i full gång
på att intervjua bilarna i kön...
När de precis har tagit ögonkontakt med C, så ringer ja o säger att de kan
komma fram,.... C tackade mig att han slapp bli intervjuad...
Hade ja sett det så hade ja väntat med att ringa HAHAHAHA....

Väl framme på vår plats 1487 så blev vi lite förvirrade...
plankan där nr står utgör mitten på vår plats.
Bara det att i mitten på vår plats står det 2stora björkar...
(det händer bara oss) så ja ringer ner lite irriterad o frågar hur vi ska
ställa oss.... tillslut lyckades vi lirka in vår lilla vagn, bara det att tält/mc
platsen till höger hade en st "husvagnsdragstång" inne på sin plats...
Bara inte H-A kommer haha....men det kom aldrig några som tur va..

Vi satte igång, efter lite bökande, gnälliga barn, tältpinnar i huvudet
(fick faktiskt en bula i pannan) så hade vi äntligen kommit tillrätta...


Första kvällen, grille....MYSfaktorn va HÖÖÖÖG!....


Jeppe hjälper till med förtältet ;) haha


Lilleman tjuvar kex....

Sebbe tjade om att bada så fort vi kom fram...
Så vi gick ner till stranden en sväng på kvällen efter maten....
Vet inte hur många ggr han sa -Fia, ja älskar Böda, det är så kul...

Så OTROLIGT mysigt!....


Jeppe, & hundarna på kvälls-promenaden....

Man kan sammanfatta denna vecka med SLAPPDAGAR,sol&bad i den mån
det gått... lite utflykter... men mest har vi hängt på Campingen...
Även fått lite besök ;)....


Camilla & Daniel kom på besök, eftersom det inte va något badväder
så tog vi en utflykt, uppåt...


På vägen upp stannade vi till vid ett litet fik/resturang...
Vi hade med oss en burk barnmat som vi frågade om de kunde värma
till oss.... visst det gick, bara det att när C stod där inne o väntade
så hörde han en mindre explosion...de hade inte tagit av locket på burken
haha (det händer bara oss) haha... så han fick en tllrik med potatismos
 & köttbullar... man kan väl säga att det va ingen vidare kvalite på det vi fick
ut... men, men, dyrt va det ;)


Sebbe på... ja va tusan heter dem.... äh ni vet ju va jag menar ;)
Vi klättrade upp i den... sen vågade han inte klättra ner, Så C fick klättra
upp & lyfta ner honom... mendans jag bara stod o skrattade haha...
stackars Sebbe...


Det här va roligare, typ radiostyrda bilar... han krockade med mig hela tiden ;)

Vi körde upp längst upp på Öland,...Tittade på Långe Erik...



Sen nådde vi vårt mål med resan TROLLSKOGEN...
kom ihåg när vi gick där när ja va liten... pappa han gick
där inne o skrämde upp Sara & mig ;)
Nu gjorde ja likadant med Sebbe...
Men han sa bara
-Fia, nu skojar du va? det finns ju inga troll...
-Jo passa dig, de tar små busiga barn som inte lyssnar på mamma..
-Pappa, nu skojar Fia va?!
hahaha lilla skitunge!

Ja nu kommer det ett gäng bilder så titta o njut ;)









MIN FIIIINA HUND.....




Denna lilla ek är ca 900år gammal... lite häftigt faktiskt...



den här roten växte över stigen.. som ett krokben.
Sebbe frågade om han fick krypa under...
-Fia, det går nog inte, mitt huvud är lite för stort...
hahaha... höll på att skratta ihjäl mig när han sa det,
de lät så kul...


Mina fina pojkar...



på väg hem,... vi skulle bara gå den korta slingan på 1,2km,
men snöade in oss på 5km:aren... Camilla stor o tung hade en aningens ont
när vi kom fram... Sebbes ben va slut, sa han gnällde tills sig vagnen...
så Jeppe fick gå ist... nääää nu skjade ja lite,.. C fick bära honom...


Men finns det troll i trollskogen?


Ja det finns det.....


Nästa som kom o besökte oss va inte mindre än mina två favvo
charknissar... Lisen & Stickan...
De körde lite fel först (Bödahamn) men när de väl hittad rätt så... ;)
De sov hos oss på varsin luftmadrass i förtältet haha... så goa...


de hittade till glassbaren dirket.. gottgrisar!

promenad genom bödacity....

visste ni att de har ett alldeles eget rum för de som
vill slaska trut lite haha...

Efter vi promenerat runt lite, gick vi upp till husvagnen igen...
satte oss i förtältet o mös lite...

Vin & godis....
 
sebbe somnade i stolen,...                mysig bild från strandpromenaden i månskenet...

TACK för ett trevligt besök brudar....



FARMOR & FARFAR hittade också hit,...
vi gick lite på campigen,tittade på 5th avenue...haha
fjantigt...det ser lite överdrivet ut för min smak!...
sen satte vi oss på strandresturangen o åt en väldigt god middag...



Tack snälla Farmor & Farfar för maten o trevliga dagen...




Torsdagen va det verkligen skitväder, regnade hela dagen...
så det blev en innedag i husvagnen... det va väl lite så man
kröp på väggarna särskillt med Sebbe... han hade lite tråkigt...




Ja passade på att spåra lite med Jezzan, medans pojkarna tog en förm.
paus...(sovpause).... som belöning fick han bada lite...


påväg till beachen...min lilla badtokiga pojk!

grävde ner honom i sanden haha...

härlig dag på stranden...

Inne på poolområdet... Sebbe ville ju inte bada i barnpoolen först...
så han tvingade mig att bada i den andra poolen, stod på kanten en kvart innan
ja doppade mig...
-Fia hoppa i nu, ska ja bli arg på dig, HOPPA I NUUUUUU...
sen när ja väl gjort det, tror ni ungen ville bada då... nä
då va det för djupt....

Vi fick en kompis också.... När man går in på poolområdet fick
vi ett armnband, Sebbe såg att Lilla Duvan också hade ett band runt foten.
Titta Fia Han får också bada här inne ;) ....haha de är för härliga små barnen...


Cliffs uppgift va att hämta vatten med husse... så stolt hund!
Han va sååå duktig. Det va fler än jag som tyckte det.. Alla på
campingen som såg det utbrast "oj, titta vilken duktig hund"....


Han stängde även grinden efter sig... när vi kom hem...


En dag på stranden när vädret inte va på topp,... men det sket Sebbe i ;)
BADKILLE...


Storebror hjälper till att köra båten... Jeppe tyckte det va lite väl kallt....


Men förbaskatta kul, när han började bli blå så tänkte ja att nu räcker
det nog... han satt i kanten o huttrade.. men jäklar va arg han blev när
vi tog upp honom...

Finaste bröderna ♥


Vilden kan nu mera klättra upp o sätta sig... sno brosans saftglas
(han får inte dricka sådant än....)

Men rätt nöjd över sitt lilla spektakel....hahah
SKITUNGE....


Sebbe-Guldtand....


Såhär trött kan man bli efter en em på stranden... sötis


Mina fina, fina pojkar....Bara ett litet bus som saknas....


Grodan boll, somnat i vår säng....


FÅNGAD... det här va Jeppes syssla. Slänga sig in i fönstret på förtältet...
HAHAhahaHAHA...

TACK MIN UNDERBARA FIIIINA HÄRLIGA FAMILJ FÖR EN UNDERBAR VECKA
PÅ BÖÖÖÖÖÖDAAAAA....LÄNGTAR TILLS NÄSTA ÅR....
ÄLSKA ER...

(ibörjan skrev ja klockslag... skulle skrivit datum också
för nu är kl 18,05 2dagar senare hahaha ;) ...)



Kommentarer
Postat av: Michelle

Fasen vad lååångt inlägg!!!;)

Men det gör inget, det var kul. Favoriten var träden i början och bilden på tuffa Sebbe i badkläder på G till stranden!! Puss

2011-07-26 @ 22:25:27
URL: http://vitadagar.blogg.se/
Postat av: JAG Fia

HAHAHA,.... mmm du skulle vart med där i början när vi kört hela vägen upp, sista biten med 2gnälliga ungar... då hade vi inte så mkt tålamod kvar sen hahaha....

2011-07-27 @ 09:57:30
Postat av: SARA

OjOj har var det en uppdatering som heter duga..

Izzan och Jeppe är rätt lika...

2011-07-28 @ 21:47:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0