ÖLANDS DJUR & NÖJESPARK

Min snälla lilla Mammsi bjöd sina döttrar & barnbarn på Ö-djurpark.
Nu börjar det bli lite tradition här på sommaren.
Sen tycker ju jag att det är sååå KUL! hihi...

Djuren är ju roligast, sen nöjesparken SIST vattenlandet...
Sebbe tycker vattenlandet, nöjesparken SIST djuren ;)
Tur att han fortf är så liten så man kan tvinga honom att gå med
runt bland djuren ;)

Här få ni lite bilder på oss o djuren...


Sebbe tog plats i kärran direkt...
-Är du inte lite för stor för den...
-NÄÄÄ det ser du väl...
Jajajaja så fick ja dra runt honom....





Sebbe han ville inte följa med in o klappa getterna...
så det va bara ja,Sara, o Mimmi ;)

KROKODILHUSET...










SÅ SÖTA små APOR....



Babijanerna, en av världens mindre fina djur...
De satt o putsade varandra, sen så kom det en kåt
hona som la upp sig precis framför där vi stod...
Givetvis kom en lika kåt hane som bar gick fram med
sin lilla illröda snorre o började pöka med henne...
Mimmi sa -va gör dem mamma?
Sara -de leker lite...
ja kunde knappt hålla mig för skratt hahaha....
så jäkla roligt...

Efter vi dragit ungarna genom parken kom vi äntligen fram till deras
fötjusning..karusellerna... det va bara att se glad ut o börja åka...
de mesta va ju kul, men Sebbe lurade upp mig i en som bara gick runt,runt
där började ja må lite illa, bad till karusellguden att han skulle stänga av
helveteskapet ;) haha.. mamma bara stod o skrattade på backen när
hon såg min sammanbitna min ;)






Radiostyrda bilarna va en hitt i år, har tyckt Sebbe vart lite för liten innan
men gu va han körde, i början fick ja kör men sen ville han ta över.
Blev riktigt förvånad hur duktig han va på att styra. Han gjorde allt för att
krocka med moster o Mimmi, sen skrattade han riktigt ordentligt....
När det tog slut blev han så ledsen, så ledsen. Det va nog det roligaste i år...
FÖRUTOM vattenlandet...




Emilias favorit, hon åkte nog den 7ggr....


Sebbe fiskar ankor, han blev besviken för att han inte fick ankorna...
hahaha....


De har gjort ett nytt stort DINO-LAND det va häftigt...


Sara höll på att bli uppäten,....

men hon gav igen,... ordentligt...

Sebbe fick sig också ett naffs,... haha

Sebbe gav också igen med att snurra

PIRATLANDET, ja vi fick offra oss tillslut efter mkt tjatande
från en viss mister Råberg...



 
FY FAN va kallt,... men tillslut lyckade Sara lura
dem, att gå bort till barnpoolen... inte så uppskattat
men vi klarade inte en minut till i vattnet... brrrrr
tala om badkrukor...




Sebbe kan numera simma under vattnet utan cyklop...
   
Sötbarnen... badade i duggregn, men va gör det när
man redan är blöt....

SEBBE & FIA MATVRAKEN....

Ni som vart på Ö-djurpark vet ju att efter getterna o
björnarna kommer första "hamburgehaket"...
Där säger alltid Sebbe ja e hungrig"...
Då har vi varit där inne i ca knappt 30 min....
Han fick ett pron så länge...


Här äter vi min goa pastasallad....

Här försöker Mimmi dela en pringles burk med honom,...
men ni ser kanske vem som äter mest....

Här NJUUUUTER ja av min sockervadd....
Stackars Mimmi va lite besviken att hon inte HANN smaka...
hahahahaaaa....

JAG ÄLSKAR SOCKERVADD.....

Här står vi i matkön... denna gång blev det en kebabtallrik ;)

Efter vi ätit så tog vi sista minirundan som va kvar, sen va klockan
helt plötsligt stägningsdags.... så det va bara att snällt gå ut till bilen...



SNÄLLA MAMMA för den underbara dagen du gav oss!....



ÄLSKA ER MINA SMÅ SÖTISAR......♥


Kommentarer
Postat av: SARA

Vilken bra dag det blev.

Kul att man kunde vara med hela dagen och inte behövde åka hem tidigare än alla andra...=)

Puss på dig

2011-07-28 @ 21:49:44
Postat av: SARA

Vilken bra dag det blev.

Kul att man kunde vara med hela dagen.

Och inte behövde åka hem tidigare än alla andra.

Puss på dig.

2011-07-28 @ 21:52:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0