Klädsim

jag bestämde att vi skulle ner till linnehavet en sväng...
Så Jezz fick bada lite,....

Men det va inte bara han som badade...
Även lillhusse....

Jag tyckte att det va ISKALLT!!!... men Sebbe tyckte det va skönt...
han skulle bara svalka fötterna lite... Men sen kollade ja lite för länge på va Jezz
gjorde, vips så hade Sebbe gått i med byxorna på.
 
-men Sebbe, du blir kall och alldeles blöt.
-Men fia, ja vill va det.

Seb va man ju livrädd att Jezz skulle knuffa till honom, när de va ute på bryggan
och sprang. Sebbe tyckte det va så kul att se när Jezzan dök från bryggan,
så han kastade ut hans leksak hela tiden... Då blev ju hunde helt tokig o
sprang runt....
I mitt lilla huvud såg ja framför mig hur han blev i knuffad. Jag gick med
jesper på armen. Kunde ju inte lägga han på bryggan för att hoppa i efter
Sebbe. Då hade ju säkert Jesper krälat efter....
usch hemska tanke... Så det blev bryggförbud!...



Medans ungdommarna badade, låg Jesper o ja i gräset o tittade på...
el. Ja höll uppsikt medans Jeppe åt lite kottar & gräs, pinnar o annat smått o gott


lilla busunge,... han är verkligen som en hundvalp.... äter allt....
haha



Hemma hade Jeppe & sebbe ålningstävling....
När sebbe märkte att Jeppe va snabbare, började han krypa...
dålig förlorare haha





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0