och pengar är inte allt.....

......johoddu visst du.......

Kollade kontot idag...69:- WHAAAAAT....
ringde till försäkringskassan o frågade varför ja inte fått
nått utbetalat (kötid 15min innan ja kom fram o kunde fråga)
"du har begärt föräldrapenning mellan den 21/5-20/6...."
åhhh ja hade missat en månad... fuck
-jaha va ska ja göra nu då?
-du får, begära igen.
-kan ni inte göra det per telefon nu då?
-nej
-----------------------------------------------
efter lite gräl med Sebbe fick ja låna MIN dator...
gick in på sidan skulle begära men då gick inte det...
fick ringa igen (kötid 10min)
hon hjälpte mig via telefon hur ja skulle göra.
Frågade hur länge det skulle ta innan ja fick ut pengarna?!..
"ja, först ska en handläggare kolla på det, så 14dagar..."
-Men ja har ju pengar som dras nu, räkningar m.m.
"ja, tyvärr, du kan ju ringa in i em, el imån. se om du kan skynda
på det lite"......
.................................................................
Ringde till mamma o snyfftade lite, kändes som hela världen
rasade samman...vill ha pengar nu!....

Ringde senare (em) kötid 25min... då kunde man trycka 1 så
skulle de ringa upp,... men då bara bröts det... så ja fick snällt
vänta i kön....
Fick prata med en handläggare tillslut. Hon bad mig dröja kvar en stund.
Precis då ropar Sebbe FFÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄRDIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIG.....
plus att Jeppe står i sin säng o skriker..... ÅHHHHHHHHHHHHH
Tillslut kopplas ja på igen, medans ja torkar Sebbe....
Då säger hon, att ja får pengarna på fredag....

Åhhhhh all ÄRA åt FÖRSÄKRINGSKASSAN!......
ni gjorde min dag!.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0