Nu vet jag varför äldre stressar...

Jag märkte detta fenonom när ja satt i kassan på
mitt förra jobb att alla pensionärer stressar så...
har alltid undrat varför de är så tjuriga o stressar.
Blir irriterade när det är lång kö osv...

Herromdagen hade ja en äldre dam inne hos mig i butiken.
Hon berättade varför... haha höll inte på att få ut henne ur butiken,
gick framo öppnade dörren tom...då gick hon ut en bit ställde sig i trappan
och fortsatte att berätta...

"jo du förstår" började hon...
"när man blir gammal orkar man inte lika mycket,
kroppen hänger liksom inte med, Man tänker att man vill
hinna med och göra lika mkt saker som när man va ung.
När man står i köer så domnar benen... men jag stressar inte
för det är då det händer.."
händer? frågade ja...
"ja det är då proppen går...blodkärl brister i huvudet...FARLIGT"
OK...

Så nu vet jag, de äldre känner att tiden är knapp, de måste hinna
göra så mkt som möjligt innan det HÄNDER.... ;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0